Przyczyną zawyżonych rachunków za prąd …..

Jeżeli otrzymamy zbyt duży rachunek za prąd warto złożyć odwołanie, aby uniknąć dodatkowych kosztów. Zanim jednak zabierzemy się za składanie reklamacji, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kwestii z tym związanych.

Przyczyną zawyżonych rachunków za prąd może być błąd zakładu energetycznego, awaria licznika, ale też większe zużycie energii w naszym domu
Jeżeli odwołanie okaże się bezpodstawne, możemy narazić się na koszty związane ze sprawdzaniem licznika
Firma energetyczna jest zobowiązana zareagować na złożoną przez nas reklamacje rachunku za prąd w ciągu 14 dni roboczych
Wysokie rachunki za prąd – przyczyny
Pojawienie się wysokiego rachunku za prąd może być błędem zakładu energetycznego lub skutkiem awarii licznika. Jednak przyczyną może okazać się wyższe zużycie prądu w naszym domu.

Na wyższe zużycie energii elektrycznej mogą mieć wpływ różne czynniki:

Nowe sprzęty elektryczne
Awarie sprzętów elektrycznych
Remonty
Nowy lokator/goście
Grzałki elektryczne/nagrzewnice
Klimatyzator
‍Zepsuty licznik
Każdy odbiorca energii elektrycznej może żądać sprawdzenia licznika przez firmę energetyczną. Trzeba jednak uważać, ponieważ jeżeli licznik będzie działał prawidłowo, to my ponosimy koszty związane z jego sprawdzeniem. Warto więc wcześniej upewnić się, że przyczyna leży po stronie licznika zanim złożymy reklamacje rachunku za prąd.

Czy wiesz, że…
Zbyt wysoki stan licznika może być skutkiem kradzieży prądu. Nielegalny pobór prądu jest przestępstwem karalnym i podejrzenia trzeba zgłaszać policji lub dystrybutorowi energii elektrycznej.

Reklamacja rachunku za prąd – jak powinna wyglądać?
Kiedy jesteśmy pewni, że zawyżone rachunki za prąd nie są skutkiem większego zużycia energii w naszym domu, możemy złożyć odwołanie. W reklamacji zbyt dużego rachunku za prąd powinno znaleźć się:

Imię i nazwisko
Numer klienta
Numer i stan licznika
Adres poboru energii i adres korespondencyjny
‍Dane z faktury
Powód reklamacji
Wzór reklamacji
Pobierz wzór reklamacji

O czym należy wiedzieć przy składaniu reklamacji?
Firma energetyczna ma obowiązek odpowiedzieć i rozpatrzyć nasze odwołanie w okresie 14 dni roboczych. Należy pamiętać, że złożenie odwołania nie zwalnia nas z obowiązku uregulowania opłaty z faktury. Jeżeli okaże się, że zbyt wysoki rachunek za prąd był bezpodstawny dostaniemy zwrot kosztów na konto.

Odwołanie od wysokiego rachunku za prąd – jak wysłać?
Reklamacje wysyłać można przez formularz internetowy, mailem, pocztą lub złożyć w Biurze Obsługi Klienta.

Gotowe wzory reklamacji zawyżonego rachunku za prąd można wypełniać i wysyłać na stronach niektórych firm. W przypadku, gdy nie znajdziemy takiej opcji wzór odwołania pobieramy wzór reklamacji w pliku pdf, drukujemy i wypełniamy.

W przypadku pytań odnośnie odwołania firmy zachęcają do kontaktu telefonicznego na infolinii.

Tauron reklamacje
Infolinia czynna pn – pt od 7:00 do 20:00; tel.: 555 444 333

Enea reklamacje
Infolinia czynna pn – pt od 6:00 do 22:00, sob od 8:00 do 16:00; tel.: 611 111 111

PGE reklamacje
Infolinia czynna pn – pt od 8:00 do 19:00, tel.: 422 222 222

Energa reklamacje
Infolinia czynna pn – pt od 7:00 do 20:00; tel.: 555 555 555

Innogy reklamacje
Infolinia czynna pn – pt od 8:00 do 16:00; tel.: 22 821 39 39

zrodlo: www.rachuneo.pl